بررسی و تحلیل روایات تفسیر عیاشی

پایان نامه
چکیده

چکیده ندارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی دلالی روایات تحریف‌نما در تفسیر عیاشی

The so called the traditions of distortion, the ambiguity in the history of codification of the Holy Qurān, the traditions likening the major events in the Islamic nation to the events of past nations and also the fact that the names of the infallible Imams are not mentioned in the Holy Qurān are the most important reasons which lead in the claim that Qurān might be distorted. Out of these reas...

متن کامل

تفسیر عیاشی و بازیابی اسانید روایات آن در شواهد التنزیل

اسانید روایات تفسیر عیاشی، از تفاسیر مأثور اولیة شیعه، به دست یکی از ناسخان حذف و در نتیجه، امکان نقد اسانید روایات این کتاب از پژوهندگان سلب است. برخی از تفسیرپژوهان بر این باورند که اسانید شمار بسیاری از روایات این تفسیر را در شواهد التنزیل حاکم حسکانی می توان یافت. این پژوهش که با مقایسة مندرجات این دو اثر سامان یافته، نشان داده است که این نظر از دقت و قوت علمی لازم برخوردار نیست.

متن کامل

ارزیابی و بررسی تفسیر عیاشی

تفسیر عیاشی از مهمترین تفاسیر به ماثور شیعی است و شرح حال نویسنده و سرنوشت این تفسیر از نظر بحث و بررسی مبهم است لذا نویسنده با استمداد از متن تفسیر و سایر تحقیقاتی که درباره مولف و کتاب وی شده است به جستجوی از افکار و آر وی در خلال تفسیر پرداخته و از جهتی روش تفسیری او را بیان کرده است و به مناسبت به شرح و بیان موقع اجتماعی و علمی سمرقند و عیاشی پرداخته .

نقد و بررسی آرای مفسران در تحلیل و تفسیر روایات آیه اهل الذکر

در تفاسیر مهم فریقین، اهل الذکر در آیه 43 سوره نحل وآیه 7 سوره انبیاء به اعتبار سیاق و مورد نزول به افراد غیر معصوم همچون اهل کتاب، عالمان اهل کتاب، آگاهان به تاریخ پیامبران تفسیر شده است.لیکن در روایات متعددی که از امامان شیعه با سند صحیح و معتبر رسیده اهل الذکر در آیه شریفه منحصراً ائمه اهل بیت (علیهم السلام  معرفی گردیده  و نظر کسانی که مراد از اهل الذکر را اهل کتاب می‌دانند نفی و تخطئه شده ا...

متن کامل

نقد وبررسی اسراییلیات در تفسیر عیاشی

در این پایان نامه اسرائیلیات در تفسیر عیاشی با رویکرد تطبیقی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و معیارهایی برای شناخت اسرائیلیات مشخص شده است .

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023